رفسنجان قطب فیلم کوتاه ایران/ شهر بستر امیدباوری و امید به آینده است

دسته بندی : اخبارتاریخ : ۰۱ / اردیبهشت / ۱۴۰۳

رئیس جشنواره سراسری فیلم شهرنما گفت: رفسنجان به‌واسطه حضور برخی فیلمسازان و انجمن سینمای جوان فعال، یکی از قطب‌های فیلم کوتاه ایران است و حجم تولیدات بالا و راهیابی آثار هنرمندان به مرحله نهایی اسکار مؤید این ادعاست.

به گزارش روابط عمومی جشنواره، سیدعباس حسینی داورانی در آیین پایانی جشنواره سراسری فیلم رفسنجان(شهرنما) با اشاره به آغاز فعالیت دبیرخانه رویداد از شهریور سال گذشته، اظهار کرد: برای نخستین بار در رفسنجان جشنواره‌ای در سطح ملی با محوریت شهر، امید و آینده برگزار شد که امیدوارم تداوم داشته باشد.

وی با بیان اینکه رفسنجان به‌واسطه حضور برخی فیلمسازان و انجمن سینمای جوان فعال، یکی از قطب‌های فیلم کوتاه ایران است و حجم تولیدات بالا و راهیابی آثار هنرمندان به مرحله نهایی اسکار مؤید این ادعاست، افزود: این پتانسیل ما را بر آن داشت تا صاحب جشنواره سراسری شویم.

معاون هنری شهرداری رفسنجان با اشاره به موضوع محوری جشنواره، تصریح کرد: «شهر، امید و آینده» یک شعار نیست، بلکه باید به عنوان یک سیاست راهبردی مد نظر قرارگیرد؛ زیست‌بوم، زیست‌فرهنگ، زیست‌سیاست، زیست‌هنر و همه اتفاقات زندگی ما درگیر با سیاست‌های شهری است.

وی در پایان از همراهی شورای اسلامی شهر و شهرداری رفسنجان، موسسه هزاردستان و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای همراهی در برگزاری جشنواره قدردانی کرد و افزود: شهر بستر امیدباوری و امید به آینده است و امیدوارم با همت اهالی فیلم و سینما در رفسنجان، «شهرنما» جشنواره ای معتبر در عرصه فیلم مینیمال در حوزه شهر باشد.